Hlídáte si citlivá data?
Není nic horšího než přijít o důležitá data. Je vcelku jedno, zda se jedná o smlouvy, databázi zákazníků, osobní údaje zaměstnanců, výrobní nákresy, návrhy, Vaši Know-how, strategické plány či obchodní informace. Každý únik představuje velké riziko. Ve výsledku pak např. přinese výrazné finanční ztráty, pochroumá Vaši pověst, nahraje konkurenci či způsobí další škody. Existuje mnoho cest, jakými se mohou citlivá data dostat mimo Vaši kontrolu. Stačí omylem odeslat e-mail na špatnou adresu, stát se obětí machinací nespokojeného zaměstnance nebo jen ztratit USB flash disk.
Víte, co dělají Vaši zaměstnanci?
Mít definovaná interní bezpečnostní pravidla je jen polovina cesty. Je třeba také zajistit dohled nad jejich dodržováním. Nejde jen o to, zda se dozvíte, že si Vaši zaměstnanci v pracovní době vykládají pasiáns, tráví dlouhé hodiny na sociálních sítích či serverech s pochybným, minimálně lechtivým, obsahem. Potřebujete mít samozřejmě přehled také o tom, jak se chovají v rámci svých pracovních povinností.
- Jaké dokumenty vytvářejí, k jakým přistupují a jak s nimi nakládají?
- Nesepisuje náhodu účetní, hlavní technik, či manažer prodeje výpověď?
- Jaký software skutečně využívají? Není nákup některých licencí zbytečný?
- Odnášejí mimo firmu nějaká data na pevných nosičích (CD, DVD, flash…)? Jsou tato data zabezpečená?
- Nepoužívají ve firmě vlastní neautorizovaná přenosná datová zařízení (např. USB disky s hudbou či filmy), která mohou být zdrojem malware?
- Netisknou více než je třeba (např. fotky z dovolených apod.)?
- Nesnaží se okopírovat a vynést citlivá data (např. přes screenshot)?
- Kam odesílají e-maily?
- Na jaké webové stránky chodí? Nenahrávají tam nějaká data?
- Nesdílí důležité dokumenty přes uloz.to či jiné servery podobného typu?
Mnoho otázek a žádné odpovědi? Neváhejte nás kontaktovat! Jednu odpověď pro Vás máme: „Safetica!“.
Co všechno Safetica umí a co Vám přinese?
Safetica je DPL nástroj, který velice efektivně doplní vaše stávající zabezpečení, již několik dní po nasazení přináší vyšší hodnotu zabezpečení prostředí.
- okamžitá upozornění na případné problémy (e-mailem) i pravidelné souhrnné zprávy (vč. záznamů o nakládání se soubory pro účely auditu)
- přehled o sledovaných aktivitách na počítačích, síti i dalších zařízeních (vč. informací o činnostech, které nesouvisí s pracovní náplní)
- nastavení DPL pro ochranu citlivých dokumentů před zneužitím a únikem
- zaměstnanci jsou instruováni, co je a není povoleno s klíčovými soubory
Díky Safetice získáte rychlý, ucelený a detailní přehled o aktivitách a procesech uvnitř Vaší firmy. Budete totiž o všem dokonale informováni a jak praví klasik: „Kdo má informace, má moc.“ Zajímá Vás více? Podívejte se na produktové video.
To je všechno?
Za zmínku rozhodně stojí i fakt, že Safetica se přímo nabízí jako ideální nástroj pro vypořádání se GDPR nebo neocenitelný pomocník při implementaci BYOD. Pro úplnost nezapomeňme na skutečnost, že podle § 316 odst. 2 zákoníku práce nesmí zaměstnavatel vyžadovat od zaměstnance informace, které bezprostředně nesouvisejí s výkonem práce. Pokud má zaměstnavatel nasazené kontrolní mechanismy, je povinen přímo informovat zaměstnance o rozsahu kontroly a o způsobech jejího provádění. K tomu však není potřeba souhlasu zaměstnance.
Proč si pořídit Safeticu od nás?
Jako certifikovaný Safetica implementátor Vám poskytneme řešení na míru z technického i finančního hlediska. Po měsíci základního monitorování z vypracované analýzy prezentujeme managementu firmy doporučení dalšího nastavení. Stačí nás kontaktovat: